7 tips för en vältränad kropp, nummer 3 bör alla göra

Att gå ner i vikt behöver inte betyda att dricka vatten och äta vildris och/eller spendera timmar på gymmet varje dag. Här är 7 saker du kan göra för att nå dina mål.

1. Ät mindre än vad du förbränner

Ja, det kan låta som en kliché, men om du äter mindre än vad du förbränner är det en god start.

2. Ta cykeln till jobbet

Ett av de enklaste sätten att komma i form på är att göra träningen till en naturlig del av dina dagliga rutiner.

Varför sitta på spinningcykeln på gymmet när du kan cykla till jobbet?

Att välja cykeln framför bilen gör att kroppen är i aktivitet, och lederna behåller sig rörliga och flexibla. Trots allt: Tar det egentligen så mycket längre tid att cykla än att sitta i bilköer på morgonen i rusningstiden?

3. Lägg dig tidigare

Søvn trøtt - Vitamail
Se till att du får åtta timmars sömn varje natt. Då kommer du att känna dig mer klar i huvudet, mindre hungrig och du kommer att kunna orka mer aktivitet i vardagen.

Att slarva med nattsömnen är en av de vanligaste orsakerna till att viktnedgången inte går som planerat. Utan sömn blir man trött, sliten och stressad, och kroppen kan inte prestera maximalt.

Gå och lägg dig vid rätt tidpunkt och se till att du får åtta timmars sömn varje natt. Då kommer du att känna dig mer klar i huvudet, mindre hungrig och du kommer att kunna orka mer aktivitet i vardagen.

4. Stå mer, sitt mindre

Har du möjligheten till att stå eller gå runt på jobb? Utnyttja det! Ett av de enklaste stegen du kan vidta för att öka kroppsförbränningen är att vara i lätt aktivitet hela dagen.

Idag tillbringar för många av oss större delen av arbetsdagen med att sitta i lugn och ro, och när vi kommer hem kastar vi oss ner på soffan och sätter på TV:n.

Det behöver inte ske stora ändringar för att du kommer märka en förändring i kroppen. Res dig upp och stå i en timme eller två varje dag så kommer du snabbt att känna dig i en bättre form.

5. Träna smartare

Det är många som tror att man behöver springa på löpbandet i timmar för att förbränna kalorier effektivt, även om detta kan ge goda resultat, är det långt ifrån det enda sättet att träna.

Få av oss har tid och möjlighet att ägna sig flera timmar till träning om dagen. Då är intervallträning en bra lösning. Kör 10-20 minuters intervallträning två till tre gånger i veckan och du kommer se en betydande skillnad.

6. Undvik extremdieter

Ekstremdiett - Forbrenning - Vitamail
Extremdieterna kan göra att kroppen går in i sparläge och sänker förbränningen istället.

Idag styrs dieter av trender. Nästan varje vecka rullas det ut nya superdieter i media som kommer få dig att förlora 5 kg i veckan eller ge dig ”kroppen du drömmer om” på bara tre månader. Det bästa du kan göra när du ser dessa är att gå vidare till nästa sida.

Nyckeln till en vältränad kropp är att äta en sund och varierad kost. Ät istället lite mindre och hälsosammarna, och droppa extremdieterna.

7. Tänk långsiktigt

Förvänta dig inga omedelbara resultat! När man ska öka kroppens förbränning så att man kan gå ner i vikt på ett hälsosamt och riktigt sätt tar tid. De riktigt bra resultaten är de du kan känna på din kropp ett halvt år från och med nu.

Vägen till en hälsosam kropp kräver tålamod och disciplin, men den kommer att känna sig så mycket bättre när du når ditt mål.

MetaBurn

MetaBurn är ett naturligt kosttillskott som innehåller chili, grönt te, krom och wakameextrakt. 

Krom kan bidra till att upprätthålla en normal blodsockernivå, samt en normal omsättning av makronäringsämnen (fett, kolhydrater och protein).