Den enkla koden för att hålla nyårslöftena

Mer än hälften av alla nyårslöften misslyckas under de första månderna av det nya året. Så vad exakt är den hemliga koden till framgång? Det är lättare än du tror.

I år har du verkligen bestämt dig. Du ska nå dina mål under 2021!

Men innan du läser vidare, fråga dig själv:

  • Är nyårslöftet mitt eget, eller kommer det från någon annan? 
  • Är nyårslöftet tillräckligt tydligt?
  • Har jag gjort en realistisk plan?

För att lyckas är det avgörande att löftena är konkreta, mätbara, uppnåbara, relevanta och tidsbundna.

Konkret

Du önskar att gå ner i vikt. Istället för att säga: “Jag vill gå ner i vikt”, bör du sätta ett konkret mål:

Hur många kilo önskar jag att gå ner? Och hur snabbt?

Du kan till exempel ha som mål att gå ner tre kilo i löpet av två månader. Då gör du ditt nyårslöfte mätbart. 

MÄTBART

Logga dina framsteg i en dagbok eller med en app på din mobil. Detta gör det lättare att mäta resultaten.

Men oavsett vad ditt löfte är, är det även viktigt att det är uppnåbart: 

UPPNÅBART

Du vill gå ner i vikt. Börja att träna. Och sluta att snusa. Det är tillåtet att sätta hårda mål, men är det bra för din motivation? Försök att dela upp målene så att de blir genomförbara. Annars kommer du bara bli frustrerad!

Är det till exempel realistiskt att gå ner 10 kilo i januari? Eller kan du göra det samma i löpet av tre månader?
Gör inte en allt för lång lista. Fokusera på några få mål som du är extra motiverad till att lyckas med. Om du inte har tränat på gym på flera år, så kan ett delmål vara att skaffa medlemskap på gymmet?

Så ta ett steg i taget med bra delmål som är uppnåbara. Då får du oftare känna den goda känslan av att du lyckats, och kan fira de små segrarna.

Relevant

Fråga dig själv vad nyårslöftet betyder för dig. Brinner du för idéen? Om det är en spontan idé, så är det stor sannolikhet att avsikten inte kommer vara så länge. Men om du verkligen tänkt länge på att du vill gå ner i vikt, så blir det enklare att skapa motivation.

Tänk på hur detta kommer göra gott för dig, och hur ditt liv kommer förändras.  

“Äntligen kommer jag i favoritplagget! Jag får mer energi!” 

Tidsbundet

Kom ihåg att det tar tid att ändra vanor. Ge dig själv tid för att göra dina nya vanor till fasta.

Om du inte är van att springa varje morgon, så kan det vara bra att inte börja stenhårt med attspringa varje morgon efter att du vaknat. Du bör hellre ha som mål att springa en eller två gånger i veckan. Och när formen blir bättre, så blir det också enklare att hoppa ur sängen och rätt i joggingskorna.

Ge den nya vanan god tid till att festa sig.

Några sista tips

Dela gärna målen med familj och vänner. Då blir det lättare att genomföra. Kom ihåg att det är tillåtet att misslyckas ibland. Om du åt en kakbit för mycket eller skippade träningen, så är det inte över. Bestäm dig för att lära dig av misstagen – och kom tillbaka på spåret igen!

Ett bra hjälpmedel är MetaBurn

Om ditt mål är att gå ner i vikt, så är MetaBurn verktyget som hjälper dig att hålla fokus, med krom, grönt te, chili och wakameextrakt. Detta är de viktigaste ingredienserna för att dämpa sötsug, upprätthålla förbränningen och stabilisera blodsockret.

Med MetaBurn kommer du märka att det blir ännu lättare att hålla nyårslöftet.

Gott nytt år! 

metaburn boks

PROVA METABURN GRATIS

60 dagar – Endast 79:- i portoavgift

Skriv in ditt personnummer

Du skickas vidare till ett förhandsfyllt beställningsformulär med informationen knuten till ditt personnummer. Du beställer ingenting nu.